Tuesday, November 19, 2013

Recuperare date








Cati oare nu au fost in situatia de a regret o actiune sau un accident: golit cardul crezand ca totul este salvat, un card care nu mai vrea sa se lase citit, o eroare etc etc.
Daaaaarrrrr .. in cele mai multe cazuri datele pot fi recuperate. Nu intotdeuna complet. Gradul de recuperare depinde de vechimea actiunii care a dus la pierderea informatiei (cand au fost sterse datele) si de cantitatea noua de informative scrisa pe acel mediu (card, HDD, stick).
Eu am trecut de curand prin doua HDD crash, pana m-am prins si am schimbat sursa calculatorului.
Din fericire pentru mine, a fost vorba de partitia C, partitie pe care in mare parte a timpului nu se afla decat sistemul. In cazuri de urgent, format C, reinstalat windows si totul e bine.
Din nefericire, a doua oara salvasem ceva material pe Desktop pentru a le avea la indemana, si cum desktopul face parte din partitia C, m-am vazut in situatia neplacuta de a nu le mai putea accesa. HDD-ul refuza sa se lase accesat asa ca nu am avut de ales decat un FORMAT C. Interesant si trist, nici asta nu a ajutat.

Am rezolvat problema cu PC-ul (am inlocuit sursa de alimentare), am cumparat un nou HDD pe care am reinstalat sistemul (cel busit arata destul de rau la un scan pentru BAD-uri) si am trecut la lucru, respective la incercat sa recuperez datele pierdute.
In primul rand am cautat un soft de recuperare date – desi nu era prima oara cand lucram cu ele, acestea fusesera instalate si pierdute odata cu restul datelor. In plus, e bine sa folosesti ultima versiune de soft. Apoi, cu soft-ul instalat, am trecut la scanat, apoi la salvat informatia. Din fericire pentru mine am recuperate tot.
Acum, idea acestui post era de spune cate ceva despre recuperarea datelor nu despre pataniile mele.
Oricum, din cele de mai sus am putea deduce pasii necesari pentru recuperarea datelor sterse /pierdute.


Astfel, in primul rand, dupa ce ati constatat problema nu mai scrieti nimic pe acel mediu de stocare (HDD, card, stick).
Cautati si instalati un soft pentru recuperarea datelor. In cazul in care il aveti deja instalat treceti direct la scanare. Dupa finalizarea scanarii salvati tot, dar in nici un caz pe acelasi mediu de stocare. De ce spun asta, pentru ca, in cazul in care scanarea nu a dat rezultatele scontate, o puteti lua de la capat cu un alt soft. Eu am avut curiozitatea si am constatat diferente ale rezultatelor in functie de programul folosit.
Daca este sa vorbim despre care este cel mai bun soft … cel mai bun soft este cel care a rezolvat problema. De ce spun asta, pentru ca daca problema este minora, datele vor fi recuperate cu un soft gratuit, oricare din ele. Pe masura insa ce problemele sunt mai grave, cresc si pretentiile soft-ului, si implicit se ajunge si la costuri. 

Soft-uri gratuite pentru recuperarea datelor:
  • Recuva 
  • Puran File Recovery
  • Glary Undelete
  • Pandora Recovery
  • SoftPerfect File Recovery
  • Restoration file recovery
  • Avira UnErase Personal
  • FreeUndelete
  • ADRC Data Recovery Tools
  • EaseUS Data Recovery Wizard – gratis pentru fisiere mai mici de 2 GB, pentru mai mult, treceti la variant platita
  • Orion File Recovery Software

Soft-uri platite:
  • Ontrack Easy Recovery Professional
  • Stellar Phoenix Windows Data Recovery
  • R-Studio
  • Wondershare Data Recovery
  • Data Rescue PC
  • Recover My Files
  • GetDataBack
  • Power Data Recovery
  • Handy Recovery
  • Quick Recovery
  • Advanced Disk Recovery
  • Data Recovery Wizard
  • Disk Doctors Windows Data Recovery
  • Total Recall
  • Digital Rescue Premium 

Daca veti cauta pe internet veti gasi multe altele. Aici am dat doar cateva, fiecare avand avantaje si dezavantaje. Ordinea in care sunt trecute este aleatorie, nu inseamna ca primul este cel mai bun.

Ca o recapitulare, pasii necesari pentru recuperarea datelor pierdute (stergere din greseala, format, eroare citire etc):


  • Nu mai folositi mediul de stocare de pe care doriti sa recuperati date

  • Instalati un program pentru recuperarea datelor

  • Scanati mediul de stocare de pe care vreti sa recuperati date

  • Salvati datele gasite ca fiind recuperabile (in nici un caz pe mediul de stocare scanat)

  • Selectati din datele salvate ceea ce va trebuie (veti fi surprinsi sa constatati ca de pe un card de 8GB pot fi salvati si 16 GB de date).




No comments:

Post a Comment