Friday, February 19, 2016

Curtea întărită a Bălăcenilor, Tătărăştii de Sus, Teleorman


Trecând, de nevoie, prin Tătărăștii de Sus, privirea mi-a fost atrasă, inevitabil, de existența unor ziduri ce păreau a face parte dintr-un vestigiu impunător, în totală discrepanță cu tipicul satului.

Am coborât din mașină, am facut câteva fotografii, și nu mică mi-a fost mirarea când am citit nota informativă de pe zid: "Siteul arheologic Curtea întărită a Bălăcenilor".

Am venit acasă și am apelat la amicul "Google" pentru a afla mai multe. Și am găsit.

Situl arheologic „Curtea întărită a Bălăcenilor”, se află în localitatea Tătărăştii de Sus, jud. Teleorman, pe malul stâng al râului Teleorman, la 60 km de Piteşti, pe traseul şoselei Piteşti-Alexandria. Situl arheologic este situat în centrul localităţii, pe un vechi drum comercial ce făcea legătura între Dunăre şi munţi.

Curtea de la Tătărăştii de Sus, corespunzătoare programului arhitectonic al epocii, se prezintă ca un ansamblu unic, ridicat după un plan închegat, perfect axat, care integrează atât locuinţa şi acareturile, cât şi biserica şi turnul-clopotniţă. Din păcate, deşi încă se prezintă ca un ansamblu de arhitectură monumental, starea de conservare este destul de precară, astfel încât turnul - clopotniţă este ameninţat cu prăbuşirea. Celelalte elemente ale ansamblului suportă urmările nefaste ale lipsei de întreţinere, precum şi a unei degradări continue, din cauza lipsei unei restaurări recente.

Sursa acestor informații, unde puteți afla mai multe detalii: http://cronica.cimec.ro/detaliu.asp?k=3998

Acum nu mai există aproape nimic acolo, doar zidul de la stradă cu turnul clopotniței (cred), sau ce a mai rămas din el, iar in interior doar câteva resturi de ziduri.
Din pacate, constat încă o dată cu tristețe, că restaurarea și întreținerea monumentelor istorice, posibile atracții turistice și surse de venituri, nu se regăsesc pe lista de priorități a autorităților. Trist, și pare păcat.

Pentru rezoluție mare - Click pe imagine .
















No comments:

Post a Comment