Sunday, November 30, 2014

Oferte, oferte și iar oferte - am obosit de atâtea oferte




Am obosit de atâtea oferte. Deschizi o pagină de internet, hop oferte. Deschizi un televizor, oferte. Schimbi canalul, oferte. Mergi pe stradă, oferte. Treci pe lângă vitrina unui magazin, oferte. Peste tot oferte, oferte, oferte. Black Friday, black week, 1 Decembrie, sărbători. Toate sunt oferte. Și vorbesc de oferte de preț, nu de reclame. Reduceri de prețuri.

Oare de unde sunt atâtea oferte? Oare comercianții s-au hotărât să își reducă profitul? Sau adaosurile sunt atât de mari încât îți permit sa facă reduceri nu doar o zi, ci o săptămână întreagă? Sau este doar marketing?

Din păcate am văzut de prea multe ori varianta pseudo-reducerilor. Gen superofertă, reducere de 30%, preț nou X lei. Dar dacă se nimerește ca acel produs să fie chiar produsul pe care îl urmărești de ceva vreme vei constata că acel preț super promoțional de X lei, este de fapt prețul pe care produsul respectiv îl avea și cu o săptămână în urmă, când nu era la reducere.

Sau mergi în magazinul care are un afiș uriaș ce te anunță că vei găsi în interior reduceri de 70%. Și intri cu speranța că ultimii bani de pe card îți vor ajunge sa achiziționezi ce îți doreai de tare multă vreme dar nu se încadra în buget. Și intri, iar produsul dorit nu face parte din categoria 70%. Asta este, lasă că pot lua și altceva la un preț care se încadrează și în buget și în preferințe. Și cauți. Și cauți. Peste tot etichete de reducere, prețurile noi afișate în bold. Faci socoteala și constați: 3%, 5%, 7%. OOOOO, dar stai, ui-te un 20%. Și cam atât. Ieși afară înjurând în gând. Și te mai uiți o dată la afiș. Scrie mare 70%, și tu știi că nu ai găsit nimic la 70%. Și atunci vezi că undeva scris mic apar două cuvinte “până la” și apoi mare 70%. Și pleci mai departe înjurând și comentând: bine, bine, până la …… dar eu nu am văzut nimic la o reducere mai mare de 20%. 

Mai este o variantă de oferte interesante. Reducere de X% …. în bonuri valorice, pe card de puncte, pe fruntea magazionerului. Puncte, bonuri, frunți de magazioner ce va trebui să le utilizezi în același magazin, într-o perioadă determinată, pentru anumite produse.

Oferte, oferte, oferte. Dar unde sunt ofertele? Mă simt mințit. Mă simt înșelat. Mă simt manipulat.

Oferte, oferte, oferte ... poftiți la oferte. Se dau ieftin, se dau degeaba. Oferte!






No comments:

Post a Comment